تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/01/15 - 23:59
کد خبر: 466059

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

آغاز ثبت نام نوبت دوم کنکور از امروز / مهلت ثبت‌نام دکتری بدون آزمون دانشگاه علم و صنعت امروز پایان می‌یابد

آغاز ثبت نام نوبت دوم کنکور از امروز / مهلت ثبت‌نام دکتری بدون آزمون دانشگاه علم و صنعت امروز پایان می‌یابد

بسته خبری امروز را به موضوعاتی چون آغاز ثبت نام نوبت دوم کنکور از امروز و مهلت ثبت‌نام دکتری بدون آزمون دانشگاه علم و صنعت امروز پایان می‌یابد و جزئیات ثبت‌نام کتب درسی سال تحصیلی جدید اعلام شد و دیگر اخبار که به بررسی آن می پردازیم اختصاص داده ایم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»بسته خبری امروز را به موضوعاتی چون آغاز ثبت نام نوبت دوم کنکور از امروز و مهلت ثبت‌نام دکتری بدون آزمون دانشگاه علم و صنعت امروز پایان می‌یابد و جزئیات ثبت‌نام کتب درسی سال تحصیلی جدید اعلام شد و دیگر اخبار که به بررسی آن می پردازیم اختصاص داده ایم.

آغاز ثبت نام نوبت دوم کنکور از امروز

ثبت نام برای شرکت در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از امروز سه شنبه ۱۵ فروردین ماه آغاز می‌شود.

ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت دوم) برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از امروز سه شنبه ۱۵ فروردین ماه سال جاری منحصرا از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می شود.(جزئیات بیشتر)

جزئیات ثبت‌نام کتب درسی سال تحصیلی جدید اعلام شد

سازمان آموزش و پرورش اعلام کرد: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان و همچنین کتاب‌های درسی دانش‌آموزان استثنایی از چند روز آینده آغاز می‌شود.

برای گروه میان‌پایه (پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم) از ۲۷ فروردین تا ۲۶ خردادماه فرصت ثبت سفارش وجود دارد و برای پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم نیز از پنج تیر تا ۱۰ شهریور ماه انجام می‌شود.(جزئیات بیشتر)

سرپرست جدید وزارت آموزش و پرورش کیست؟ +اینفوگرافیک

در پی استعفای یوسف نوری از وزارت آموزش و پرورش، سید ابراهیم رئیسی با پذیرش این استعفا، رضا مراد صحرایی، رئیس دانشگاه فرهنگیان را با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش انتخاب کرد.(جزئیات بیشتر)

 مهلت ثبت‌نام دکتری بدون آزمون دانشگاه علم و صنعت امروز پایان می‌یابد

 متقاضیان ثبت‌نام در دوره دکتری بدون آزمون دانشگاه علم و صنعت تا آخر وقت امروز فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.‌

دانشگاه علم و صنعت ایران تا پایان امروز ۱۵ فروردین ماه نسبت به پذیرش دکتری بدون آزمون در سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ صرفا به صورت غیرحضوری اقدام می‌کند.

در شرایط عمومی پذیرش دانشجو، داشتن حداقل معدل ۱۶ در مقطع کارشناسی، داشتن حداقل ۱۷ در مقطع کارشناسی ارشد، کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه اعلام شده است.(جزئیات بیشتر)

عدم هزینه کرد بودجه دستگاه ها در پژوهش

با انتقاد از عدم تحقق اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌ها و شرکت‌ها به امر پژوهش در سال‌های اخیر اظهار کرد: اختصاص یک درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی و دستگاه‌ها به پژوهش از سال ۹۰ در حال اجراست و ۱۱ سال از زمان اجرایی شدن آن می‌گذرد اما از میزان تحقق این بودجه به پژوهش، نه ما راضی هستیم نه نهادهای نظارتی و نه دانشگاه‌ها.

وی افزود: در حوزه یک درصد اعتبارات دستگاه‌ها، اعتبار قانونی نزدیک به ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است ولی آن چیزی که ما به عنوان نهادی که متولیِ گزارش گیری از دستگاه‌ها است، در بهترین حالت ۱۰ درصد این بودجه را رصد کردیم و علت هم این است که یا دستگاه‌ها اعتبارات مربوط به حوزه پژوهش را هزینه نمی‌کنند و یا دستگاه‌ها گزارش نمی‌دهند و در نهایت ۹۰ درصد به بخش عمومی باز می‌گردد.(جزئیات بیشتر)

مجلس مقصران تاخیر در حقوق معلمان را اعلام کرد

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گزارشی سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی و ستاد وزارت آموزش و پرورش را به عنوان مقصران تاخیر در پرداخت حقوق اسفندماه ۱۴۰۱ فرهنگیان اعلام کرد.

رضا حاجی پور سخنگو کمیسیون آموزش در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در خصوص بررسی علل و عوامل تأخیر در پرداخت حقوق اسفندماه ۱۴۰۱ فرهنگیان را در اجرای ماده (۱۰۷) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به شرح زیر قرائت کرد.(جزئیات بیشتر)

فقط ما نیستیم که با "آزمون سراسری" وارد دانشگاه می‌شویم

شاید تصور کنیم ورود به دانشگاه، آن هم با حضور در یک آزمون سراسری، تنها در کشور ما وجود دارد. اما در برخی کشورهای قاره آسیا نیز به علت تعداد زیاد داوطلبان و شرایط بالای رقابتی،‌ داوطلبان برای ورود به دانشگاه در یک آزمون سراسری شرکت می‌کنند.

یکی از نکات مهمی که در سیستم آموزشی هر کشور وجود دارد،‌ نحوه پذیرش داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است. در این راستا، هر کشور بنا به شرایط خود، شیوه‌های گوناگونی را برای پذیرش دانشجو پیش می‌گیرد. شاید بتوان گفت شیوه پذیرش دانشجو بر اساس آزمونی به نام "کنکور"  آن هم به شیوه کشور ما، فقط در ایران وجود دارد. اما در همین کشورهای آسیایی و کشورهای همسایه ما نیز آزمونی برای پذیرش دانشجو وجود دارد که قصد داریم به بیان آنها بپردازیم و شیوه پذیرش دانشجو در کشورهای قاره آسیا را به صورت اجمالی در گزارش ذیل توضیح دهیم.می‌توان گفت یکی از علل اصلی برگزاری آزمون سراسری در کشورهای شرق آسیا،‌تعداد زیاد داوطلبان و رقابت بالا برای پذیرش در دانشگاه‌های معتبر است.(جزئیات بیشتر)

اطلاعیه معنادار آموزش و پرورش درباره پرداخت نشدن حقوق معلمان در اسفند

 وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای در خصوص پرداخت نشدن حقوق معلمان در اسفندماه اعلام کرد: «آموزش و پرورش محل خدمت پاک‌ترین اقشار جامعه است؛ نظر به اینکه اخیراً شایعاتی درباره تخلف برخی از مدیران ارشد این وزارتخانه در موضوع بروز تأخیر در پرداخت حقوق معلمان در اسفندماه سال گذشته و... منتشر شده است که با توجه به حدود وظایف و صلاحیت های هر واحد سازمانی

اولا، ضمن‌ رد و تکذیب این گونه شایعات اعلام می دارد که اجرای دستور مقام عالی وزارت در مورخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ و دستور رئیس جمهور در مورد برخورد قانونی با مسؤولانی که در موضوع یاد شده قصور و تقصیر داشته‌اند نباید موجب‌ اتهام زنی و یا تحقیر و تخفیف و جریان‌سازی‌های منفی رسانه‌ای علیه مجموعه ارزشی، متعهد و خدوم این وزارتخانه آن هم بدون وجود مستند قانونی شود.(جزئیات بیشتر)

ثبت‌ نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی ۲۰ فروردین آغاز می‌شود

مرکز آزمون جهاد دانشگاهی با توجه به برخی تغییرات در دهمین آزمون متمرکز استخدامی دستگاه‌های اجرایی، اطلاعیه جدیدی صادر کرد.

در اطلاعیه شماره دو مرکز آزمون خطاب به متقاضیان ثبت‌نام آمده است: بدین وسیله به اطلاع متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در دهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور می‌رساند، با توجه به اصلاحات به وجود آمده در برخی از موارد اعم از شرایط احراز مشاغل، و شغل محل‌ها، امکان اضافه یا کم شدن برخی از دستگاه‌های اجرایی و لزوم ایجاد بستر مناسب برای داوطلبان گرامی، به استحضار می‌رساند بر اساس هماهنگی به‌عمل‌آمده با سازمان اداری و استخدامی کشور، دفترچه راهنمای آزمون از روز یکشنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ منتشر و ثبت‌نام نیز از همان روز شروع و تا پایان روز ۳۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.(جزئیات بیشتر)

رتبه‌بندی معلمان یکی از کارهای استراتژیک مجلس و دولت است

 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد که دولت برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان به درستی پای کار آمد اما نحوه نامناسب اجرای این مصوبه اینجاست که رتبه واقعی به معلمان داده نمی‌شود.

 علیرضا منادی در تذکری با استناد به ماده ۷۵ آیین‌نامه داخلی مجلس در جریان جلسه علنی امروز مجلس و با انتقاد از اظهارات معاون سازمان برنامه و بودجه پیرامون ارائه گزارش به کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره علل تأخیر در پرداخت حقوق پایان سال فرهنگیان، بیان کرد: ما طی نامه‌ای به شماره ۳۴۱ مورخ ۸/ ۱/ ۱۴۰۲ کتباً از سازمان برنامه و بودجه درخواست کردیم که در این رابطه گزارشی ارائه دهد اما دفتر آقای میرکاظمی هیچ گزارشی در این خصوص ارائه نداد. بعد از اینکه ۳ نامه برای رئیس جمهور ارسال کردیم در نهایت سازمان برنامه و بودجه گزارش داده و مسئولان این سازمان در صحن کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز برای ارائه این گزارش حضور پیدا کردند.(جزئیات بیشتر)

آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان مرحله بومی‌گزینی آزمون دستیار تخصصی

 ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان نهایی مرحله بومی‌گزینی چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری تخصصی آغاز شد.

 ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان نهایی مرحله بومی‌گزینی چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری تخصصی از امروز سه‌شنبه ۱۵ فروردین ماه آغاز می‌شود و روز شنبه ۱۹ فروردین به پایان می‌رسد. پذیرفته‌شدگان باید در بازه زمانی تعیین شده به دانشگاه محل پذیرش مراجعه کنند و مراحل ثبت‌نام را انجام دهند.

داوطلبان پذیرفته شده برای ثبت نام لازم است تمامی مدارک ثبت نامی، اعم از مدرک پزشکی عمومی، مدارک مربوط به طرح نیروی انسانی، خدمت نظام وظیفه، صلاحیت بالینی و در صورت پذیرش با استفاده از هر گونه سهمیه، مدارک مربوط به احراز آن سهمیه را به دانشگاه محل پذیرش ارائه کنند.(جزئیات بیشتر)

زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی تغییر کرد

مرکز آزمون جهاد دانشگاهی در اطلاعیه شماره ۲ خود خطاب به متقاضیان شرکت در دهمین آزمون متمرکز استخدامی دستگاه‌های اجرایی نوشت: «با توجه به اصلاحات به وجود آمده در برخی از موارد اعم از شرایط احراز مشاغل و شغل محل‌ها، امکان اضافه یا کم شدن برخی از دستگاه‌های اجرایی و لزوم ایجاد بستر مناسب برای داوطلبان، به استحضار می‌رساند بر اساس هماهنگی به‌عمل‌آمده با سازمان اداری و استخدامی کشور، دفترچه راهنمای آزمون از روز یکشنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ منتشر و نام‌نویسی نیز از همان روز شروع می‌شود و تا پایان روز ۳۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت..(جزئیات بیشتر)

ازسرگیری فعالیت تامین مسکن برای دانشگاهیان علوم پزشکی تهران

خانواده دانشگاه علوم پزشکی تهران طبق سنت دیرینه، با یکدیگر دیدار کردند.

دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، پس از تبریک سال نو، رنگ و بوی دانشگاه را در همه این سال‌ها، رنگ و بوی پیشرفت های بزرگ علمی و خدمت به مردم دانست.

وی گفت: امیدوارم با تلاش همکاران، شاهد جهش های علمی و استمرار خدمت رسانی به جامعه باشیم. وظیفه مسئولان است که از جنبه‌های مختلف مادی و شغلی و… همکاران حمایت و زمینه توسعه خدمات را فراهم آورند.

قناعتی با اعلام خبر خوش تلاش برای ازسرگیری فعالیت تامین مسکن در این دوره مدیریتی دانشگاه گفت: کارهای خوبی در حد بضاعت دانشگاه شروع و زمین مورد نیاز آن پیش بینی شده که با نازل‌ترین قیمت ممکن ، مسکن در اختیار همکاران قرار بگیرد. امیدوارم با زحمات مسولان ، دغدغه مسکن همکاران در لایه‌های مختلف، تاحد زیادی برطرف شود.(جزئیات بیشتر)

تسریع روند رسیدگی به پرونده های متقاضیان جذب هیات علمی

دکتر محمد خلج امیرحسینی با اشاره برنامه های مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم در سال جاری گفت: چشم انداز مرکز جذب وزارت علوم در سال جدید سرعت دادن به فرایند جذب و تبدیل وضعیت اساتید است.

وی با بیان اینکه تدابیر فرایند جذب و تبدیل وضعیت اساتید از یک و دو دوره قبل شروع شده و اثر آن امسال مشخص می شود افزود: فرایند جذب و تبدیل وضعیت اساتید امسال با سرعت و دقت بیشتری پیش رفته و این برنامه اصلی مرکز جذب وزارت علوم است.(جزئیات بیشتر)

۲۰ دانش آموز دختر تبریزی با علایم تنفسی به بیمارستان منتقل شدند

 اصغر جعفری روحی رئیس اورژانس استان آذربایجان شرقی گفت : حوالی ساعت ۱۱:۳۰ امروز، با گزارش اینکه تعدادی از دانش آموزان در مدرسه ای در شهرک باغمیشه تبریز دچار علائم تنفسی و تنگی نفس شده اند، آمبولانس‌های اورژانس عازم محل شد.(جزئیات بیشتر)

 ۶ نکته درباره بازجویی کنگره آمریکا از مدیرعامل «تیک‌تاک»

مجتبی زارعی عضو هیآت علمی فلسفه سیاسی دانشگاه تربیت مدرس: واقعی ترین جلسه بازجویی که از بازجویان یک نهاد سیاستگذار در شبکه ۴ رسانه ملی دیدم ! ( آیا سیاستگذاران و تنظیم گران ایرانی درحکمروایی ملی با تماشای این بازجویی از خواب بیدار خواهند شد؟!).

شبکه ۴ رسانه ملی ساعت ۱۹ روز یکشنبه سیزدهم فروردین در اقدامی تحسین برانگیز جلسه استیضاح ( بخوانید بازجویی) کنگره ی آمریکا از مدیرعامل تیک تاک را پخش کرد این بازجویی مستند یکی از قوی ترین جلسات و برخوردار از واقعی ترین متونی بود که بنده در دهه اخیر پیرامون فناوری ارتباطات و اطلاعات در نسبت  امنیت ملی ، امنیت فرهنگی _ اخلاقی با  مناسبات ایدئولوژیک دیدم.(جزئیات بیشتر)

دفترچه راهنمای ثبت‌نام‌ نوبت دوم کنکور سراسری سال‌ ۱۴۰۲ منتشر شد

 نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری مجازی پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ می‌توانند از سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ تا دوشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش نسبت به ثبت نام اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

منابع آزمون استخدامی رشته شغلی ابتدایی و استثنایی آموزش و پرورش اعلام شد

 در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۲۴ هزار و ۶۹۴ آموزگار ابتدایی، ۲۳۳۲ آموزگار استثنایی و ۹۹۲ نفر آموزگار ویژه مناطق عشایری و مرزی جذب می‌شوند یعنی در مجموع ۲۸ هزار و ۱۸ آموزگار ابتدایی، استثنایی و ویژه مناطق مرزی و عشایری جذب خواهند شد.

در آزمون‌های سنوات گذشته، مواد و مفاد آزمون به دو سطح عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شدند. برای آزمون جدید سه حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی پیش‌بینی شده است.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top